Results 1 to 3 of 3

Thread: Alpina prototype

Z8 Novice evilol's Avatar

Alpina prototype

http://www.passionautomobile.com/gen...r-2000-07.html

Il s'agit l?, du premier prototype de la bmw alpina. Regardez les r?troviseurs de la m?me couleur de la carroserie. Ce v?hicule devait ?tre d?truit, mais ? finalement ?t? donn? au BMW Classic.

This is the first prototype BMW Alpina. The mirrors the same color as the body. This vehicle was to be destroyed, but was finally given the BMW Classic.

That is definitely a rare beast, do you know what its VIN was?
    Andrew Macpherson

Expert Z8 Inspections, with full support for both Z8 sale and purchases.

Z8 Novice evilol's Avatar
    'ai encore quelques photos que j'avais prise moi-m?me. Les responsables BMW sur place m'ont montr? le moteur qui n'?tait pas encore la version d?finitive, mais d?j? d?riv? du 4.8 litres de la X5. Je ne suis pas certain qu'il y avait un no de chassis. De m?moire, il n'y avais pas le sigle Alpina entre les si?ges.
    Je vais tenter de retrouver le nom du responsable qui ?tait sur place. Il m'avait envoy? en Suisse divers magasines sur la Z8

I have a few photos I had taken myself. BMW officials on site showed me the engine was not yet finalized, but already derived from the 4.8-liter X5. I'm not sure that there was no frame. From memory, he had not the acronym Alpina between the seats.
    I will try to find the name of the official who was there. He sent me to Switzerland various magazines on the Z8